Regulamin sklepu merxan.pl

I. INFORMACJE OGÓLNE

1. Właścicielem sklepu i strony internetowej www.merxan.pl, jest Sławomir Łabyś i Marek Dziech, prowadzący działalność gospodarczą w formie spółki cywilnej pod firmą Merxan Sławomir Łabyś, Marek Dziech Spółka Cywilna z siedzibą ul. Cieszyńska 294/2, 43-300 Bielsko-Biała, NIP: 5472143873 (dalej „Spółka”).

2. Sklep realizuje zamówienia wyłącznie na terenie Polski.

SŁOWNICZEK:

Sklep: sklep internetowy prowadzony przez Spółkę, dostępny pod domeną www.merxan.pl.

Klient: osoba fizyczna posiadająca pełną lub ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawa lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, która na podstawie odpowiednich przepisów posiada zdolność prawną, korzystająca ze Sklepu, w tym w szczególności dokonująca zakupów w Sklepie.

Konsument: osoba fizyczna dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (art. 221 Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz.U.1964, Nr 16, poz.93 z późn.zm.).

II. ZAMÓWIENIA I ICH REALIZACJA

1 Zamówienie może złożyć Klient lub osoba fizyczna uprawniona do występowania w imieniu Klienta.

2 Przez złożenie zamówienia należy rozumieć wypełnienie "formularza zamówienia" znajdującego się na stronach Sklepu, w którym wymagane jest podanie imienia i nazwiska bądź nazwy podmiotu (firmy), pełnego adresu, w tym nazwy miejscowości, kodu pocztowego, nazwy ulicy numeru domu oraz numeru lokalu, kontaktowego numeru telefonu, adresu e-mail,wskazania rodzaju produktu i podania formy dostarczenia produktu (za pośrednictwem zewnętrznej firmy obsługującej Sklep, bądź poprzez dokonanie odbioru osobistego przez Klienta w siedzibie Sklepu). Klient zobowiązany jest do zgodnego ze stanem faktycznym wypełnienia "formularza zamówienia". W przypadku składania zamówienia przez e-mail lub telefonicznie, przez złożenie zamówienia należy rozumieć podanie  w/w danych odpowiednio w wiadomości e-mail lub telefonicznie.

3.O statusie zamówienia oraz jego zmianach Klient zostanie poinformowany pocztą elektroniczną na adres e-mail podany w "formularzu zamówienia”,e-mailu lub wskazany rozmowie telefonicznej, w zależności od formy złożenia zamówienia .

4. W przypadku zamawiania przez sklep internetowy lub e-mail przyjęcie zamówienia jest potwierdzane przez Sprzedającego e-mailem bądź telefonicznie.

5. Każda transakcja potwierdzona będzie fakturą zwolnioną z podatku VAT.

6. Zamawiać można wszystkie produkty prezentowane na stronie www.merxan.pl w ofercie Sklepu, o ile nie zaznaczono wyraźnie, że produkt jest niedostępny.

7. Zamówienia produktów mogą być składane telefonicznie, przez sklep internetowy na stronie internetowej www.merxan.pl lub poprzez e-mail.

8. Jeżeli Sklep nie może zrealizować zamówienia z tego powodu, że zamówiony produkt jest niedostępny, Klient zostanie o tym niezwłocznie poinformowany wraz z informacją czy produkt będzie dostępny w przyszłości, a jeśli tak to w jakim czasie. W opisanej sytuacji Klient może odwołać zamówienie w całości lub części, dokonać zmiany zamówienia poprzez zamówienie innego dostępnego produktu lub wyrazić zgodę na przedłużenie okresu realizacji zamówienia w przypadku czasowej niedostępności produktu.

9. W przypadku odwołania zamówienia przez Klienta lub anulowania zamówienia przez Sklep w sytuacji niedostępności produktu, Sklep zwróci Klientowi całą otrzymaną od niego sumę pieniężną.

10. Akceptujemy następujące formy płatności: przelew (przedpłata), płatność przy odbiorze (pobranie), gotówka.

11. Przy płatności przelewem przyjęcie zamówienia następuje dodatkowo po otrzymaniu potwierdzenia przelewu z banku lub od klienta w formie elektronicznej.

12. O fakcie wysłania paczki powiadamiamy Klientów w dniu wysyłki lub, najpóźniej, na drugi dzień po wysłaniu towaru. Składając zamówienie Klient zezwala na przesyłanie informacji dotyczącej statusu przesyłki poprzez email, SMS lub telefon.

III. FORMY PŁATNOŚCI, KOSZTY PRZESYŁKI I CZAS REALIZACJI

1. Należność za zakupione produkty w sklepie http://www.merxan.pl można uregulować w następujący sposób:

a) Wpłata bezpośrednim przelewem  na konto bankowe przed odbiorem towaru. Po złożeniu zamówienia, Klient zostanie poinformowany o numerze rachunku bankowego, na który powinien zostać dokonany przelew.

b) Za pobraniem przy odbiorze przesyłki - płatność regulowana u kuriera, listonosza.

c) Płatność przelewem poprzez system płatności PayU, przed odbiorem towaru. Jest to najszybszy  i najpewniejszy sposób nabycia towaru. Dane użyte są tylko do obsługi danej transakcji, a połączenie przy płatności jest szyfrowane. W trosce o bezpieczeństwo transakcji dokonywanych w systemie płatności (PayU) obsługa Sklepu może poprosić o weryfikację zamówienia opłaconego przez PayU - telefonicznie lub e-mailowo (poprzez adres e-mail klienta, podany w serwisie PayU). Kiedy produkt jest rezerwowany poprzez system płatności PayU, płatność  dokonywana jest  natychmiast i jeśli przebiega bez przeszkód, serwis przekaże informacje  z potwierdzeniem  zakupu  towaru. Od tego momentu cena towaru jest zagwarantowana ,a towar zostaje niezwłocznie wysyłany do klienta .

d) Odbiór osobisty w siedzibie Merxan., ul. Cieszyńska 294/2, 43-300 Bielsko-Biała.

2. Koszty przesyłki pokrywa Klient.

3. Koszty przesyłki są doliczane do kwoty, którą Klient ma zapłacić za zamówiony produkt.

4. Standardowo zamówienia wysyłane są paczką Poczty Polskiej lub za pośrednictwem kuriera GLS. Wybór sposobu wysyłki dokonywany jest przez Klienta.

5. Wszelkie dostępne opcjonalne usługi dla przesyłek (m.in. opłata za usługę płatności gotówką przy odbiorze, doręczenie do określonej godziny i inne) są opłacane przez Klienta.

6. Na życzenie Klienta możliwa jest wysyłka dowolnym innym kurierem (wg cennika wybranego kuriera).

7. Rodzaje wysyłek:

a) Przesyłka ekonomiczna Pocztą Polską przy zapłacie na konto bankowe przed odbiorem towaru (czas dostawy do 3 dni roboczych). Wysyłka nastąpi po wpływie należności na rachunek bankowy Sklepu. Koszt przesyłki – 12,5zł.

b) Przesyłka priorytetowa Pocztą Polską przy zapłacie na konto bankowe przed odbiorem towaru (czas dostawy do dwóch dni roboczych). Wysyłka nastąpi po wpływie należności na rachunek bankowy Sklepu. Koszt przesyłki – 14zł.

c) Przesyłka ekonomiczna Pocztą Polską przy zapłacie za pobraniem (czas dostawy do 3 dni roboczych). Koszt przesyłki – 16,5zł.

d) Przesyłka priorytetowa Pocztą Polską przy zapłacie za pobraniem (czas dostawy do dwóch dni roboczych). Koszt przesyłki – 19zł.

e) Przesyłka kurierska firmą GLS przy zapłacie na konto bankowe przed odbiorem towaru (czas dostawy do dwóch dni roboczych). Wysyłka nastąpi po wpływie należności na rachunek bankowy Sklepu. Koszt przesyłki – 19zł.

f) List polecony ekonomiczny przy zapłacie na konto bankowe przed odbiorem towaru (czas dostawy do czterech dni roboczych). Wysyłka nastąpi po wpływie należności na rachunek bankowy Sklepu. Koszt przesyłki – 7zł.

g) List polecony priorytetowy przy zapłacie na konto bankowe przed odbiorem towaru (czas dostawy do czterech dni roboczych). Wysyłka nastąpi po wpływie należności na rachunek bankowy Sklepu. Koszt przesyłki – 8zł

8. Czas realizacji zamówienia. Zamówienia w sklepie internetowym można składać 24 godziny na dobę. Czas realizacji zamówienia trwa od 1 do 5 dni roboczych po przyjęciu zamówienia.

9. Dalsze informacje o rodzajach i kosztach przesyłek znajdują się w sekcji Warunki dostawy

IV. ZWROT/WYMIANA TOWARU

1.Odstąpienie od umowy i zwrot towaru przez konsumenta zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014.827.j.t.) Klient, będący konsumentem ma prawo odstąpić od zawartej umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od wydania rzeczy Klientowi lub wskazanej przez niego osobie trzeciej, innej niż przewoźnik.

2.Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie przed jego upływem przez Klienta oświadczenia na formularzu stanowiącego Załącznik Nr 1 do niniejszego Regulaminu lub w innej dowolnej formie pisemnej. W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą..

3. W przypadku odstąpienia od umowy Klient zobowiązany jest niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić rzecz do Sklepu   lub przekazać ją osobie upoważnionej przez Sklep. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem na adres Sklepu (Merxan Sławomir Łabyś, Marek Dziech Spółka Cywilna, ul. Cieszyńska 294/2, 43-300 Bielsko-Biała). Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.

4. Sklep dokonuje zwrotu Klientowi wszystkich dokonanych przez niego płatności, w tym kosztów dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep) niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy. Zwrot płatności dokonany zostanie przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Klient nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Sklepmoże wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej

5. Niezależnie od uprawnienia Klienta do odstąpienia od umowy określonego powyżej w punkcie pierwszym, Klient ma prawo w terminie 14 dni od daty odbioru towaru, dokonać jego wymiany. Celem dokonania wymiany Klient jest zobowiązany skontaktować się ze Sklepem poprzez e-mail, pisemnie lub telefonicznie, celem uzgodnienia warunków wymiany.

6. Przy wymianie towaru Klient ma prawo zdecydować, czy chce otrzymać tą samą czy też inną wersję danego produktu.

7. Możliwa jest wymiana towaru na inny model, jednak o wartości nie większej niż ten, który podlega wymianie, z zastrzeżeniem postanowień punktu ósmego.

8. Przy wymianie towaru na droższy Klient musi pokryć różnicę w cenie droższego i wymienianego modelu; analogicznie nadwyżka przy wymianie na produkt tańszy jest zwracana na rzecz Klienta. Klient wybiera dogodną dla siebie formę dokonania tego zwrotu.

9. Przy wymianie towaru Klient ma obowiązek wysłać na adres Sklepu towar, który chce zwrócić, na swój koszt.

10. Przy wymianie towaru jest on wysyłany na koszt Sklepu paczką Priorytetową Poczty Polskiej.

11. Jeśli produkt nie spełnia warunków wymiany lub jego stan wskazuje na to, że był on używany po dostarczeniu do Klienta, towar jest odsyłany do Klienta na koszt Klienta.

Ograniczenie opisane powyżej nie dotyczy zwrotu dokonywanego w trybie określonym w punkcie pierwszym.

V. REKLAMACJE

1. Sklep jest zobowiązany do dostarczenia Klientowi rzeczy bez wad. Sklep jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową..

2. Klient będący Konsumentem ma prawo do złożenia reklamacji w terminie dwóch lat od daty wydania mu produktu. Sklep jest zobowiązany do ustosunkowania się do reklamacji w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest dostarczenie na koszt Sklepu do Sklepu przesyłką lub osobiście na adres Sklepu (Merxan Sławomir Łabyś, Marek Dziech Spółka Cywilna, ul. Cieszyńska 294/ 2, 43-300 Bielsko-Biała) reklamowanego produktu wraz z opisem reklamacji. Reklamację należy zgłosić w formie pisemnej na adres Sklepu wskazany wyżej lub e-mailem na adres: sklep@merxan.pl Ustosunkowanie się do reklamacji nastąpi w drodze powiadomienia e-mailem lub pisemnie o sposobie jej rozpatrzenia. Nie ustosunkowanie się Sklepu do reklamacji w opisanym terminie oznacza jej akceptację.

3. W ramach reklamacji Klient będący Konsumentem może żądać doprowadzenia produktu do stanu zgodnego z umową przez bezpłatną wymianę na nowy lub nieodpłatną naprawę, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sklep. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Klienta inny sposób zaspokojenia.

4. Wobec postanowień zawartych w punkcie trzecim w przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Klienta będącego konsumentem Sklep dokona nieodpłatnej wymiany produktu na nowy, wolny od wad, nieodpłatnej naprawy produktu, lub w przypadku braku możliwości naprawy lub wymiany dokona zwrotu całej należności uiszczonej za reklamowany produkt. W przypadku ponownej reklamacji produktu, jeżeli produkt był już wymieniony lub naprawiany przez Sklep, Klient może od razu złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny lub odstąpieniu od umowy.

5. Roszczenia Klienta będącego konsumentem o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady, bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem terminu określonego powyżej w punkcie 2 (dwóch lat od daty wydania produktu). W tym okresie ( roku od dnia stwierdzenia wady) Klient może również złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy lub obniżeniu ceny.Jeżeli Klient żądał wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, bieg terminu do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany rzeczy lub usunięcia wady.

6. W przypadku nabywania produktu przez Klienta w celach związanych z prowadzoną działalnością zawodową lub gospodarczą (Klienta nie będącego Konsumentem) zastosowanie znajdują odpowiednie przepisy Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz.U.1964, Nr 16, poz.93 z późn.zm.).

VI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Wszystkie ceny podawane przez Sprzedającego wyrażone są w polskiej walucie i są cenami brutto. Ceny towarów nie zawierają kosztu dostawy.

2. Niniejszy regulamin określa zasady składania zamówień w Sklepie. Każdy Klient zobowiązany jest do zapoznania się z jego treścią.

3. Wszelkie spory związane z usługami świadczonymi przez Sklep będą rozstrzygane przez właściwe polskie sądy powszechne. Klient będący konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed właściwym miejscowo Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy odpowiednim Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się pod następującym adresem: www.uokik.gov.pl, w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”..

4. W przypadkach nieuregulowanych przez niniejszy Regulamin zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa polskiego.

VII. ZAŁĄCZNIKI

- Wzór formularza odstąpienia od umowy


  • Regulamin
  • FAQ
  • Blog